سال ۲۰۲۰ برای همه سال سخت و وحشتناکی بود و حتی غول آمریکایی یعنی شرکت اپل (Apple) هم با اختلالات غیرعادی مواجه شد. این شرکت برای ساخت و تولید گوشی‌های جدیدش با مشکلی جدی در چین مواجه شد، اما بالاخره توانست به مشکلات غلبه کند. البته به دلیل پاندمی کرونا دو ماه دیرتر محصولات جدیدش را معرفی کرد و از اعلامیه غاز طلایی استفاده کرد تا کاربران و طرفداران را راضی کند و به آن‌ها اطلاع بدهد که با مشکلات متعددی مواجه شده و باید کمی بیشتر زمان بخرد! در این مقاله بهترین و بدترین گوشی های آیفون در سال ۲۰۲۰ را با هم مرور می‌کنیم. 

با وجود تمام مشکلات، سال ۲۰۲۰ برای اپل یک سال پر تحرک و موفق دیگر بود! اپل با یک حرکت حساب‌شده و البته مقتدرانه فروش سری آیفون‌های ۱۱ و XR را در سال ۲۰۱۹ شروع کرده بود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجبور شد در سال ۲۰۲۰ کمی دیرتر گوشی‌های جدیدش را معرفی کند، اما این تأخیر تأثیری در عملکرد این شرکت نداشت و معرفی گوشی‌های جدید سری آیفون‌های ۱۲ با سر و صدای زیادی همراه بود.

معرفی بهترین و بدترین آیفون های سال ۲۰۲۰ 

iPhone SE 2020

برنده: آیفون SE نسخه ۲۰۲۰ (iPhone SE 2020)

آیفون SE نسخه ۲۰۲۰ در ماه آوریل وارد بازار شد و یک گوشی عالی و یک برد قطعی برای اپل بود. این گوشی تا حد زیادی از آیفون ۸ الهام گرفته و دوربین آیفون XR را برداشته و به ۱۲ مگاپیکسل رسانده است. این گوشی تراشه A13 Bionic را از آیفون ۱۱ گرفته و با این حال با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رسد.

از زمان عرضه این گوشی، پرفروش‌ترین گوشی آیفون تا این لحظه و در سال ۲۰۲۰ بوده و درست پشت سر آیفون ۱۱ قرار گرفته است. 

iPhone 12

برنده: آیفون ۱۲ (iPhone 12)

آیفون ۱۲ بدون شک یکی از بهترین آیفون های سال ۲۰۲۰ است و دنباله فوق‌العاده‌ای برای آیفون ۱۱ است که در سال ۲۰۱۹ بهترین و پرفروش‌ترین گوشی اپل بود. آیفون ۱۲ نمایشگری با وضوح OLED، طراحی جدید و باریک و حاشیه‌های باریک‌تر و لبه‌های تخت است. این گوشی یک دوربین اصلی روشن‌تر و بهتر، رنگ‌های جدید و از مهم‌تر، قیمتی مشابه آیفون ۱۱ دارد. که با وجود امکانات فوق‌العاده مثل پشتیبانی از 5G قیمتی بی‌نظیر به حساب می‌آید. 

iPhone 12 Pro

بازنده: آیفون ۱۲ پرو (iPhone 12 Pro)

با این که اپل در ساخت آیفون ۱۲ سنگ تمام گذاشته است، آیفون ۱۲ پرو نسبت به پولی که می‌پردازید، ارزش ندارد. این گوشی ۲ گیگابایت رم بالاتر (در کل ۶ گیگابایت)، یک دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی دو برابر (که اگر نباشد هم خیلی مهم نیست)، بدنه زیباتر و حافظه ذخیره‌سازی پایه بیشتری دارد، اما با این مشخصات بسیار گران‌تر از آیفون ۱۲ است. پس بهتر است پولتان را پس‌انداز کنید و آیفون ۱۲ بخرید.

iPhone 12 Pro Max

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین گوشی اپل تا به امروز است! البته گران‌ترین هم هست و با این حال طبق گزارشات اعلام شده، فروش خوبی داشته است و همین باعث بالا رفتن ارزش اپل می‌شود. این گوشی بزرگ‌ترین سنسور دوربین در تمام آیفون‌های ساخته شده تا امروز را دارد که یکی از نادرترین ویژگی‌های دوربین (در دنیای گوشی‌های هوشمند)، یعنی لرزشگیر هنگام تغییر دوربین‌ها را دارد و در حال حاضر بهترین آیفون ساخته شده توسط اپل است!

Apple MagSafe

بازنده: اپل مگ سیف (Apple MagSafe)

در سری جدید آیفون‌های سال ۲۰۲۰ یعنی خانواده آیفون ۱۲، اپل قطعه آهن‌ربایی کوچکی را در پشت این گوشی‌ها تعبیه کرده که لوازم جانبی قابل اتصال مانند کیف پول یا شارژر بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند. لوازم جانبی مگ‌سیف (MagSafe) هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارند، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد اتصال کیف پول اپل به راحتی از تلفن جدا می‌شود و بر خلاف اسمش خیلی هم امن نیست! هم‌چنین برای قیمت بالای این محصولات هم بهتر است اپل فکری به حال این لوازم جانبی بکند.

Apple Watch SE

برنده: اپل واچ SE یا Apple Watch SE

بعد از اینکه اپل متوجه شد نسخه‌های ارزان‌قیمت محصولات بالارده و گران‌قیمتش چه فروش بالایی دارند، تصمیم گرفت اپل واچ را هم وارد این بازی کند. کمپانی اپل، اپل واچ SE را با بیشتر ویژگی‌های Watch Series 6 تولید کرده است، اما قیمت آن بسیار کمتر از نسخه ۶ آن است و همین باعث شده فروش آن بسیار خوب و یکی از بهترین محصولات اپل در سال ۲۰۲۰باشد.

Apple iPhone 12 Mini

برنده: آیفون ۱۲ مینی (Apple iPhone 12 Mini)

اپل در سال ۲۰۲۰ بهترین گوشی کامپکت و جمع و جور خود را ساخت! آیفون ۱۲ مینی واقعا مینی (کوچک) است! این گوشی در مقابل رقبایی مثل اکسپریا 5 II یا گوگل پیکسل ۵ به طور قابل توجهی کوتاه‌تر، باریک‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر است و با این حال تمام ویژگی‌های گوشی‌های بالارده و سنگین‌تر خود را حفظ کرده است. این گوشی تراشه A14 Bionic، صفحه‌نمایش OLED، فیس آیدی (Face ID)، دو دوربین پرچم‌دار، مقاومت در برابر آب، شارژ بی‌سیم، بلندگوهای استریو و دیگر ویژگی‌های خوب گوشی‌های هم‌خانواده‌اش را دارد.

این گوشی در فهرست بهترین و بدترین گوشی های آیفون در سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرد و ارزان‌ترین گوشی سری ۱۲ آیفون است و از همین الان می‌شود فروش خوب آن را تضمین کرد. هم‌چنین با توجه به اینکه این گوشی قدرتمندترین گوشی هوشمند کوچک موجود در بازار است، ممکن است تعداد زیادی از کاربران اندروید هم ترغیب به مهاجرت کند!

Apple AirPods Max

اپل سرانجام ایرپادهای روی گوشی خود را عرضه کرد و با توجه به سابقه درخشان اپل در ساخت ایرپاد، این هدفون‌ها صدایی قدرتمند و با کیفیت دارند که در حذف صداهای مزاحم محیط عالی عمل می‌کنند. اما قیمت بالای آن ممکن است مانع اصلی موفقیتش شود. با قیمت پایین‌تر می‌توان هدفون‌های سونی یا بوز را خرید که آن‌ها هم کیفیت و شهرت بی‌حد و حصری دارند. این نکته را هم باید اضافه کنیم که ایرپادز مکس (AirPods Max) جمع نمی‌شود، در مقایسه با هدفون‌های دیگر سنگین‌تر است و در جعبه عجیب و غیرکاربردی زشتی قرار گرفته است.

برنده: تراشه M1 اپل (Apple M1)

در نهایت به اپل سیلیکون می‌رسیم! اپل با شعار One More Thing for 2020، اولین لپ‌تاپ مبتنی بر ARM و تراشه دسکتاپ را به بازار عرضه کرد! این تراشه Apple M1 نام دارد و یک پیروزی قطعی است. تراشه M1 اساسا نسخه قدرتمندتر A14 Bionic است. این تراشه باعث بهبود بهره‌وری تراشه‌های اینتل در مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، مک‌بوک ایر و مک مینی شده است.

نظر شما درباره بهترین و بدترین گوشی های آیفون در سال ۲۰۲۰ چیست؟