تصمیم گرفتیم در این مقاله حاشیه‌پردازی نکنیم و به اصل مطلب بپردازیم. کمپانی ال‌جی (LG) اخیرا در صحنه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت زیادی نداشته است. این کمپانی قطعا باید در روند فعالیت‌هایش تجدید نظر کند و اولین نشانه‌های این تصمیم را در تولیدات سال ۲۰۲۰ غول کره‌ای مشاهده کردیم و امیدواریم مسیر جدیدی که شروع کرده به همین شکل ادامه پیدا کند و گوشی‌های جذاب و ماندگاری بسازد. امروز در موبایلتو کارنامه یک‌ساله این کمپانی را با هم بررسی می‌کنیم و بهترین و بدترین گوشی های ال جی در سال ۲۰۲۰ را با هم مرور می‌کنیم. 

با ما همراه باشید 😊

معرفی بهترین و بدترین گوشی های ال جی در سال ۲۰۲۰

LG Velvet 5G

برنده: ال جی ولوت ۵ جی (LG Velvet 5G)

خانواده LG Velvet مثالی عالی از دوره اصلاح همیشگی ال‌جی است. در ابتدا، یک گوشی «ولوت» ساده وجود داشت که محصول جذابی بود و بار دیگر نام ال‌جی را به عنوان یکی از تولیدکننده‌های خلاق گوشی موبایل در جهان مطرح کرد. این گوشی در واقع شروع جدیدی برای خط تولید پرچم‌داران «G» بود که با تغییراتی آن‌ها را به یک محصول جدید تبدیل کرد. این محصول تلاشی برای شروع دوباره ال‌جی بود.

گوشی موبایل LG Velvet 5G یکی از گوشی‌هایی است که در فهرست بهترین و بدترین گوشی های ال جی در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک گوشی برنده از آن یاد می‌شود. این گوشی اولین عضو خانواده جدیدی بود که به بازار عرضه شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. پردازنده اسنپدراگون 765G قدمی در مسیر جنبش پیوستن به گوشی‌های 5G و ارائه دستگاهی با سخت‌افزار و مشخصات بالارده در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه بود. روندی که درباره آن گفته شد، از زمان عرضه تراشه اسنپدراگون 765G و چیپست‌های ارزان‌تر با قابلیت پشتیبانی از 5G سرعت بیشتری گرفت و شرکت‌های زیادی به فکر استفاده از این تراشه افتادند. علاوه بر صحبت‌های بالا، همین که این گوشی محبوب‌ترین مدل گوشی‌های ال‌جی در سال ۲۰۲۰ شد، گواه این است که شرکت روی هدفی تمرکز داشته و به آن دست پیدا کرده است.

به هر حال این گوشی به طور گسترده عرضه نشد، ولی لیاقت آن را دارد تا در کنار سایر گوشی‌های Sub-6 و گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از شبکه پرسرعت 5G به عنوان نماینده شایسته ال‌جی شناخته شود.

LG Velvet

بازنده: ال جی ولوت (LG Velvet)

گوشی ال‌جی ولوت کمی از بعد برادر بزرگ‌تر خود به بازار عرضه شد و واقعا عجیب بود! چرا که این گوشی به جای تراشه میان رده، معقول و مرسوم اسنپدراگون 765G با پرچم‌دار از رده خارج اسنپدراگون 845 عرضه شد و هنوز که هنوز است عده زیادی از منتقدان از خودشان می‌پرسند «اصلا چرا چنین چیزی تولید و عرضه شد؟».

با چنین سیاستی اصلا تعجب‌آور نبود که خانواده Velvet متلاشی شود. صادقانه بگوییم هنوز نمی‌دانیم استدلال LG برای تولید چنین گوشی عجیب و غریبی چه بوده است. در این گوشی نه تنها پشتیبانی از 5G از بین رفته، بلکه روند شارژ گوشی هم تضعیف شده است. شاید دلیل اصلی این پسرفت، پاکسازی سهام قدیمی یا زمان‌بندی اشتباه در تحقیق و توسعه بوده است.

LG K92 5G

برنده: ال‌جی کا ۹۲ ۵ جی (LG K92 5G)

گوشی موبایل LG K92 5G برای عده زیادی اصلا اسم آشنایی نیست، اما در خط تولید گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از 5G عالی عمل کرده است. 

این گوشی یک نمونه عالی از محصولات ال‌جی است که نشان می‌دهد این کمپانی هنوز به دنبال فرمول رایج «میان‌رده‌ای با ویژگی‌های 5G» است. اگرچه این بار به جای خط تولید «ولوت» روی پروژه «K» سرمایه‌گذاری کرد. منطقی‌ترین حدسی که می‌توانیم بزنیم این است که ال‌جی بار دیگر در حال آزمایش و بررسی محصولات جدید است و امیدواریم تصمیمات هوشمندانه‌ای در خط تولید اصلی‌اش بگیرد و خاطره بد Velvet را از ذهن طرفدارانش پاک کند.

این گوشی از یک تراشه اسنپدراگون 690 5G بهره می‌برد. یک نمایشگر ساده ۶۰ هرتزی با پنل IPS و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. دوربین این گوشی یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer، دوربین فوق‌العاده ۵ مگاپیکسلی و یک جفت دوربین مکمل ۲ مگاپیکسلی است. هیچ‌چیز خاص و فوق‌العاده‌ای درباره این گوشی وجود ندارد، اما شروع خوبی برای قدم گذاشتن در مسیر درست است.

LG V60 ThinQ 5G

بازنده: ال‌جی وی ۶۰ تینکیو ۵ جی (LG V60 ThinQ 5G)

گوشی موبایل LG V60 ThinQ 5G یک مدل مشهور در میان تولیدات ال‌جی است. در حال حاضر، از نظر فنی، یکی از گوشی‌های پرچم‌دار ال‌جی است که در فهرست بهترین و بدترین گوشی های ال جی در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.  با این وجود، علی‌رغم پیشرفت در لوازم جانبی و نمایشگر دوتایی، این کمپانی هنوز نتوانسته بین مردم صفت «برنده» را داشته باشد، چرا که کاربران نتوانستند از مزایای طراحی این گوشی به خوبی استفاده کنند.

LG Wing 5G

برنده: ال‌جی وینگ ۵ جی (LG Wing 5G)

با اینکه این گوشی در سال ۲۰۲۰ جزو گوشی‌های پرفروش نبود، اما باید Wing را تحسین کرد. این گوشی مصداق بارز توان و ظرفیت تحقیق و توسعه کمپانی ال‌جی است و توانمندی این شرکت را نشان می‌دهد. «وینگ» یک گوشی منحصربه‌فرد و عالی است، حتی اگر طراحی زیبایی نداشته باشد. به همین دلیل، این گوشی باعث موفقیت و بالا بردن ارزش دپارتمان طراحی می‌شود. حتی اگر این گوشی را به عنوان یک گوشی تزئینی بخرید، باز هم ارزشش را دارد.

با این حال، موضوع مهمی وجود دارد که باید به آن بپردازیم. این گوشی بخشی از ابتکار جدید ال‌جی است که به آن پروژه اکسپلورر (Explorer Project) می‌گویند. همان‌طور که از اسمش پیداست، ال‌جی سرمایه‌گذاری روشن و هدفمندی دارد و سعی می‌کند تحول بزرگ بعدی در گوشی‌های موبایل را رقم بزند یا روند تولیدات بیمار و ناقص را از صنعت ساخت گوشی‌های موبایل حذف کند. فرمول جدیدی که تمام اعضای این کمپانی برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. البته این کار ترسناک است و اگر قدمی اشتباه و نامطمئن برداشته شود، می‌تواند باعث شکست یا از دست رفتن همیشگی ثروت و سهام ال‌جی شود. اما تلاشی که ال‌جی کمر به همت آن بسته، تلاشی جسورانه و قابل تحسین است. با این روش است که نوآوری متولد می‌شود! ال‌جی با تولید ال‌جی وینگ نشان داده می‌تواند در پروژه اکسپلورر موفق باشد. بنابراین امیدواریم گوشی LG Wing 5G میراثی بزرگ و نقطع عطفی مهم در مسیر سفر ال‌جی به آینده باشد و به عنوان اولین قدم در تحولی بزرگ، به یادگار بماند.