شرکت وان پلاس در سال ۲۰۲۰ به یک کمپانی متفاوت تبدیل شد. این شرکت در اواسط فصل تولید خانواده T را ارتقا داد و مدل‌های Pro را معرفی کرد و به تدریج خط تولید را گسترده‌تر کرد! با این حال، در سال ۲۰۲۰ این شرکت خط تولید را به طور کامل گسترش داد و نه تنها گوشی‌های میان‌رده، بلکه گوشی‌های ابتدایی و ساده را هم تولید کرد. در این مقاله موبایلتو قرار است بهترین و بدترین گوشی های وان پلاس در سال ۲۰۲۰ را با هم مرور کنیم.

معرفی بهترین و بدترین گوشی های وان پلاس در سال ۲۰۲۰

OnePlus 8 Pro

برنده: وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro)

در سال ۲۰۲۰ فقط یک مدل از گوشی‌های پرو این شرکت به بازار عرضه شد و همین مدل کافی بود تا سال موفقی برای وان پلاس باشد. گوشی وان پلاس ۸ پرو به حدی خوب و کامل بود که دیگر نیازی به نسخه T Pro آن نبود. کمپانی وان پلاس هم این نکته را به خوبی دانست و دیگر گوشی جدیدی در این لاین تولید نکرد. این گوشی گران‌ترین محصول شرکت تا امروز است. قیمت این گوشی با پرچم‌داران دیگر بازار رقابت می‌کند و بر خلاف برندهای دیگر، گوشی خود را با تخفیف یا قیمت پایین‌تر در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

گفته می‌شود وان پلاس ۸ پرو «ارزش هر ریالی که پرداخت می‌کنید، دارد» ! این گوشی کیفیت ساخت عالی و عملکرد فوق‌العاده دارد و نقص و کمبودی هنگام کار کردن با آن حس نمی‌شود. 

OnePlus 8

بازنده: وان پلاس ۸ (OnePlus 8) 

گوشی وان پلاس ۸ همزمان با وان پلاس ۸ پرو عرضه شد و عمر این گوشی همان روز اول به پایان رسید! نسخه پرو یا اصلی این گوشی بسیار بسیار بهتر از نسخه ساده آن است و این گوشی عملا قابل مقایسه با نسخه پرو نیست! درست است که این گوشی ارزان‌تر است، اما ارزش خرید گوشی بسیار پایین‌تر است و مصداق بارز «هر چقدر پول دهید، همان‌قدر آش می‌خورید» در این گوشی عیان است. 

بدتر از تمام نکات گفته شده، نسخه ۸ از وان‌پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) هم پایین‌تر است و این یک پسرفت مشهود برای این گوشی به شمار می‌آید و حتی بسیاری از فروشندگان آن را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند. البته باید بگوییم وان پلاس ۸ اصلا گوشی بدی نیست، اما در مقایسه با عملکرد وان پلاس ۸ پرو، قطعا نسخه بدتری است!

OnePlus 8T

برنده: وان پلاس ۸ تی

در حالی که خلق و خوی کشنده و خشن وان‌پلاس بیشتر مربوط به گذشته است، گوشی وان پلاس ۸ تی در نقد و بررسی‌های انجام شده، لقب «قاتل پرچم‌داران» (Flagship Killer)‌ را دریافت کرده است. گوشی‌هایی که این صفت را دارند، در واقع گوشی‌های ارزان‌قیمتی هستند که تا حد زیادی ویژگی‌ها و امکانات گوشی‌های پرچم‌دار را دارند و می‌توانند رقیب سرسختی برای گوشی‌های پرچم‌دار باشند. وان‌پلاس قیمتی استثنایی روی این گوشی گذاشت و رقیبان را تا حد زیادی خشمگین کرد.  

این گوشی اولین دیوایس این خانواده بود که با شارژر ۶۵ واتی و اندروید ۱۱ عرضه شد و از رابط کاربری OxygenOS 11 استفاده می‌کرد که صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always-On Display) را فعال کرد. این گوشی ماهیت و ذات نسخه ۸ را داشت، اما به‌روزرسانی‌هایی داشت که باعث شد این گوشی یکی از بهترین گوشی های وان پلاس در سال ۲۰۲۰ شود. 

با نگاهی به سال ۲۰۲۱، وان‌پلاس ۹ به زودی معرفی و عرضه می‌شود. با این حال، داستان اینکه چطور گوشی‌های ۷ تی و ۸ تی در مقایسه با خواهران و برادران بدون T خود برتری پیدا کردند و بیشتر درخشیدند، باید هشداری برای وان پلاس باشد! در حال حاضر، گوشی وان‌پلاس ۸ تی یک انتخاب عالی است و چیزی که سال بعد عرضه می‌شود، ممکن است به خوبی این گوشی نباشد، مگر اینکه وان‌پلاس شگفتی خلق کند و یک گوشی جذاب دیگر به بازار عرضه کند.

OnePlus Nord

اگرچه این گوشی به اندازه ۸ تی برجسته و درخشان نیست، اما وان‌پلاس نورد ثابت کرد یک گوشی میان‌رده عالی است که قیمتی منطقی و جذاب دارد. بعد از استفاده از این گوشی متوجه می‌شوید این گوشی به اندازه وان‌پلاس ۸ خوب است. اگر بهتر نباشد، می‌توانید کمی پول پس‌انداز کنید. 

بازنده: وان‌پلاس Nord N10 5G و Nord 100 

در حالی که ۸ پرو و ۸ تی گوشی‌هایی فوق‌العاده و عالی هستند، گوشی Nord مهم‌ترین محصول این شرکت در سال ۲۰۲۰ بود. خود گوشی نه، اما خط تولید این گوشی واقعا عجیب و بی‌ارزش است. این گوشی نه در یک مورد، که در چند مورد پسرفت عجیبی داشته است. نمایشگر آن به LCD برگشته و حتی اسلات کارت حافظه جانبی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را هم برگردانده است. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون سری ۶۰۰ و فریم پلاستیکی بهره برده و اصلا شبیه گوشی‌های بالارده و باارزش نیست.

بازنده: تصویر برند OnePlus

شعار «Never Settle» (هرگز تسلیم نشوید!) کمپانی وان‌پلاس کوتاه، جذاب و نشان‌دهنده دیدگاه وان‌پلاس است. دو گوشی ۸ پرو و ۸ تی با این نگرش سازگاری دارند و با همین دیدگاه متولد شدند، اما باید به این نکته توجه کرد که هر کسی توان مالی خرید این گوشی را ندارد و مجبور است در برابر خواسته‌اش تسلیم شود! اما با این حال گوشی‌های وان‌پلاس گزینه‌هایی هستند که هر کس باید آن را تجربه کند. به خصوص رابط کاربری OxygenOS که تجربه کاربری آن فوق‌العاده جذاب است.

در حال حاضر چشم همه به وان‌پلاس است تا ببینند در سال ۲۰۲۱ قرار است چه شگفتی دیگری خلق کند و باز هم می‌تواند در فهرست بهترین سازنده‌های موبایل سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد یا نه.