کمپانی ریلمی (Realme) به رشد درخشان خود ادامه می‌دهد و هر سال ارقام، رشد شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهند و دیگر مشخص شده است که این برند صاحب یک شرکت کوچک نیست. خط تولید محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۰ پا به پای برندهای مطرح بازار حرکت کرد و دستگاه‌هایی تولید کرد که کمی ارزان‌تر و سریع‌تر بودند. همین مسئله باعث شد به این فکر بیفتیم تا کارنامه یکساله این برند را مثل برندهای دیگر مرور کنیم و امروز در موبایلتو به معرفی بهترین و بدترین گوشی های ریلمی (Realme) در سال ۲۰۲۰ بپردازیم.

معرفی بهترین و بدترین گوشی های ریلمی (Realme) در سال ۲۰۲۰

Realme 7 Pro

برنده: ریلمی ۷ پرو (Realme 7 Pro)

در حال حاضر محبوب‌ترین گوشی ریلمی در بازار و در تمام جهان، ریلمی ۷ پرو است که تلاش زیادی برای رسیدن به این جایگاه کرده است. احتمالا یکی از بهترین نکات درباره رویکرد سیل بازار برند ریلمی درباره گوشی‌های هوشمند این است که مجموعه‌ای مناسب از ویژگی‌ها را پیدا کند و آن‌ها را از طریق آزمون و خطا در بازار حقیقی تست کند. به نظر می‌رسد این رویکرد دقیقا توسعه ریلمی ۷ پرو را توجیه و توصیف می‌کند. این گوشی نمایشگر IPS با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز دارد و در مقایسه با ریلمی ۶ پرو که نمایشگری سوپرآمولد و ۶۰ هرتزی داشت، بهتر است. 

طول عمر شگفت‌انگیز باتری و شارژ سریع، بلندگوهای استریو با کیفیت خوب، عملکرد عالی و کیفیت خوب عکس‌ها، باعث شد این گوشی به عنوان یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار در سال ۲۰۲۰ شناخته شود.

Realme 7 5G

برنده: ریلمی ۷ ۵ جی (Realme 7 5G)

باید یکی دیگر از اعضای موفق و محبوب خانواده ریلمی ۷ را معرفی کنیم. این گوشی نمونه کامل دیگری از استراتژی شرکت ریلمی است که می‌تواند خیلی راحت مشخصات گوشی‌ها را تغییر دهد و یک محصول عادی را به یک نمونه برجسته و محبوب تبدیل کند و یک ترکیب برتر و عالی را ارائه دهد. تراشه جدید مدیاتک با نام Dimensity 800U خارج از چین عرضه می‌شود و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با قیمتی عالی و استثنایی دارد.

با وجود اینکه پشتیبانی از شبکه پرسرعت 5G یکی از ویژگی‌های مهم در گوشی‌های هوشمند شده است، این گوشی می‌تواند در بازار نسل بعد که این قابلیت را ندارند، بسیار رقابتی باشد و ارزش خریدش از گوشی‌هایی با شبکه LTE بسیار بیشتر باشد. به موارد بالا، باتری با طول عمر عالی و کیفیت کلی دوربین را هم اضافه کنید و ترکیبی خواهید داشت که به راحتی می‌توانید هرروز و هر لحظه از آن استفاده کنید.

Realme X50 Pro 5G and Realme X50 Pro Player

بازنده: ریلمی ایکس ۵۰ پرو ۵ جی و ریلمی ایکس ۵۰ پرو پلیر (Realme X50 Pro 5G و Realme X50 Pro Player)

گوشی موبایل ریلمی ایکس ۲ پرو بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ بود. اما خط تولید ایکس ۵۰ شامل محصولاتی بود که فقط طرفداران بی‌نهایت وفادار و خجالتی را خوشنود کرد. گوشی‌هایی مثل X50 5G و X50m 5G در میان گوشی‌های میان‌رده 5G جایگاهی به دست آوردند، اگرچه موفقیت نسبی آن‌ها از آنچه که انتظار می‌رفت کمتر بود.

دو گوشی Realme X50 Pro 5G و X50 Pro Player موفقیت چندانی نداشتند. تراشه‌ای که در این دو گوشی استفاده شد، اسنپدراگون ۸۶۵ بود و نمایشگر سوپرآمولد ۹۰ هرتزی با فناوری +HDR10 داشت. تولید این گوشی‌ها به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسد کمی ایکس ۲ پرو را ارتقا دادند و قیمت بالاتری برای آن‌ها گذاشتند و این یعنی درجا زدن و بالا بردن قیمت که طرفداران را خوشحال نخواهد کرد.

Realme C3 (3 cameras)

بازنده: ریلمی سی ۳ (سه دوربین)

گوشی موبایل ریلمی C3 با سه دوربین کاملا گیج‌کننده و عجیب بود! این عبارت دو کلمه‌ای که در پرانتز نوشتیم جزئی از مدل گوشی نیست. بلکه سعی کردیم منطقی در استراتژی گیج‌کننده نام‌گذاری شرکت پیدا کنیم و خودمان را متقاعد کنیم این C3 یعنی 3 Cameras (سه دوربین)! این نام‌گذاری عجیب زمانی طبیعی جلوه می‌کند که نام یک گوشی را عوض کنید یا آن را برای عرضه در بازار دیگری آماده کنید. صرف وجود یک گوشی با دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت در قاب پشتی و درست چند هفته بعد از رونمایی نسخه اصلی Realme C3 دقیقا با همان نام، واقعا عجیب است و آدم حس می‌کند این شرکت اشتباه تایپی داشته یا کسی که مسئول نام‌گذاری محصول جدید بوده از فراموشی رنج می‌برده است. وگرنه تولید و عرضه دو گوشی متفاوت با فاصله زمانی چند هفته و دقیقا با یک اسم، هیچ توجیه منطقی ندارد.

این دو گوشی حتی به عنوان دو مدل مختلف برای بازارهای مختلف هم قبل قبول نیستند! گوشی موبایل ریلمی C3 خارج از هند به فروش می‌رسد و در سطح بین‌المللی عرضه شد. در حقیقت با نگاه به خرده‌فروشان آنلاین، به نظر می‌رسد فقط نسخه جدید در بازار موجود است و به فروش می‌رسد و حداقل این چیزی است که فهرست فروش نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت مانور سریع تغییر ریلمی تا حدی موفق بوده است. اما این باعث نمی‌شود کسانی که به مدل‌ها و استراتژی شرکت‌ها اهمیت می‌دهند، این نام‌گذاری عجیب را فراموش کنند.

Realme C15

برنده: ریلمی سی ۱۵ (Realme C15)

نمی‌توان انکار کرد ریلمی در ساخت گوشی‌های اقتصادی برتری دارد. گوشی ریلمی C15 در میان گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی که در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند، بهترین و جذاب‌ترین گوشی بوده است. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید یکی از کاربران کوآلکام باشید، گوشی Narzo 20A از جهات زیادی به این گوشی نزدیک است.

البته اگر بودجه کمی دارید، احتمالا بهترین گزینه‌تان Realme C15 خواهد بود. این گوشی از جهات مختلف، مثل باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین فوق عریض (البته نه یک دوربین فوق‌العاده)، بلوتوث نسخه ۵.۶، بهره‌مندی از LE و aptX و تراشه مدیاتک Helio G35 از Narzo بهتر است و یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

Realme X3

بازنده: ریلمی X3 

برای اتمام فهرست بهترین و بدترین گوشی های ریلمی (Realme) در سال ۲۰۲۰ با خانواده ریلمی ایکس ۳ ادامه می‌دهیم که جا دارد اینجا درباره آن‌ها صحبت کنیم. اگر این گوشی‌ها را با صفت «بازنده» خطاب می‌کنیم، به این معنی نیست که اعضای دیگر این خانواده بد باشند، آن‌ها در مقایسه با ریلمی ایکس ۳ غیرمعمول‌تر و قابل توجه‌تر هستند. گوشی‌های این خانواده از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس تولید سال ۲۰۱۹ بهره می‌برند که در سال ۲۰۲۰ انتخاب خوبی است و آن را با پنل‌های ‍۱۲۰هرتزی ترکیب کرده است.

گوشی X3 SuperZoom به طور خاص یک دوربین ۸ مگاپیکسلی جذاب دارد که قادر است بزرگ‌نمایی نوری ۵ برابر داشته باشد، لرزشگیر نوری تصویر دارد و یکی از گوشی‌های خوب این خانواده است. به همین دلیل باعث شده در میان دیگر اعضای خانواده محبوبیت بیشتری به دست بیاورد. با این حال، در نهایت هیچ‌کدام از این گوشی‌ها نتوانستند ارزش خرید بالایی داشته باشند و شگفتی خلق کنند و در سبد گوشی‌های پرچم‌دار قرار بگیرند. 

این مسئله کاملا طبیعی است!‌ شما نمی‌توانید تمام گوشی‌هایی که می‌سازید در فهرست گوشی‌های برنده قرار دهید، به خصوص وقتی تعداد زیادی گوشی در سال ۲۰۲۰ طراحی کنید و بسازید. دوست دارید در سال ۲۰۲۱ چه محصولی از این غول چینی ببینید که شگفت‌آورد باشد؟ قیمت بهتری داشته باشد؟ تمرکز بیشتری روی گوشی‌های میان‌رده داشته باشد؟ سخت‌افزار بالارده داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.