وقت آن رسیده تا سال ۲۰۲۰، این سال عجیب و غریب و ناخوشایند را با موضوعی جذاب و سرگرم‌کننده به پایان برسانیم؛ گزارش کار سامسونگ در سال ۲۰۲۰! در واقع امروز قرار است بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ را با هم مرور کنیم. با موبایلتو همراه باشید.

پیش از ادامه باید این نکته را بیان کنیم که این شرکت کره‌ای سال درخشانی را پشت سر گذاشت و حتی محصولاتی که قرار است به عنوان «بازنده» یا «بدترین گوشی» معرفی کنیم، گوشی‌های بسیار خوبی بودند. این گوشی‌ها فقط به این دلیل صفت بازنده را می‌گیرند چون در سطح «برنده» یا «بهترین گوشی» نبودند. 

معرفی بهترین و بدترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۰


Samsung Galaxy S20 Ultra

بازنده: سامسونگ گلکسی S20 اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra)

تا اواخر سال ۲۰۲۰، گلکسی S20 اولترا یک پیروزی مطلق بود. این گوشی در مقایسه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا، دوربین‌هایی با بزرگ‌نمایی پریسکوپ بهتری دارد، از همان پردازنده استفاده می‌کند، یک نمایشگر بزرگ و سریع و دوربین فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خوبی عرضه شد و مشکلات زیادی را حل کرد. هم‌چنین قیمت گزافی که سامسونگ برای گلکسی S20 اولترا انتخاب کرده است، بیشتر به چشم می‌آید. نکته مثبت این است که گلکسی S20 اولترا در حال حاضر با اندروید ۱۱ و OneUI 3.0 کار می‌کند.

اما در زمان عرضه گلکسی S20 اولترا، این کمپانی فقط روی دوربین اصلی خود تمرکز کرد و خروجی کلی عکاسی خیلی فوق‌العاده نیست! عمر باتری با وجود یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بسیار کمتر است و قیمتی که خیلی‌ها حاضر نشدند پرداخت کنند و مشکلاتی که در ادامه آن پیش آمد، باعث شد در فهرست بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد.

Samsung Galaxy Note 20 Ultr

برنده: سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)

سامسونگ به اندازه کافی وقت داشت تا از تجربه گلکسی S20 اولترا درس بگیرد و برای عرضه گلکسی نوت ۲۰ اولترا سنگ تمام بگذارد. این گوشی اولین گوشی گلکسی با نمایشگر LTPO بود که می‌توانست نرخ‌های تازه‌سازی مختلفی داشته باشد و به ۱۲۰ هرتز محدود نباشد! همین گزینه باعث شد در مقایسه با نسخه‌های قبلی اولترا باتری کمتری مصرف کند و شارژدهی بهتری داشته باشد. 

گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا در دوربین اصلی از فوکوس خودکار لیزری استفاده کرده است و تا امروز بهترین S Pen یا قلم نوری را داشته است. این قلم، زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر، حساسیت بیشتر و دقت بالاتری دارد و استفاده از آن مثل نوشتن روی کاغذ است.

قیمت گلکسی نوت ۲۰ اولترا به ثبات رسیده و در حال حاضر خرید آن منطقی به نظر می‌رسد و در حال حاضر بهترین گوشی سامسونگ است که می‌توانید بخرید. البته تا چند ماه دیگر سری گلکسی S21 به بازار عرضه می‌شود و بهتر است کمی صبر کنید.

Samsung Galaxy Note 20

گلکسی نوت ۲۰ یکی دیگر از گوشی‌های خوب سامسونگ بود که از همان ابتدا محکوم شد. این گوشی در جایگاه خود عالی بود و از نوت ۲۰ اولترا هم پیشی گرفت ولی با قیمت عجیبی به بازار عرضه شد که هیچ‌کس مایل نبود آن را بخرد و همین باعث شد در فهرست بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ جزو بازنده‌ها قرار بگیرد. 

این گوشی در حال حاضر قیمت بهتری دارد و منطقی به نظر می‌رسد. اگر می‌توانید با نمایشگری بدون نرخ تازه‌سازی بالا سر کنید، این گوشی انتخاب خوبی خواهد بود و دوام باتری بسیار خوبی هم دارد.

Samsung Galaxy Z Fold 2

حدس می‌زدید این گوشی در فهرست بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد، نه؟ البته که این گوشی یک برنده است!‌ گلکسی زد فولد اولین گوشی تاشو با کیفیت بود که انقلابی به پا کرد، اما به عنوان اولین نمونه مشکلاتی داشت که سامسونگ به خوبی از آن‌ها درس گرفت! در ۳۰ ثانیه اول کار کردن با گلکسی زد فولد ۲ بلافاصله متوجه می‌شوید که این گوشی یک برنده محض است و برای کارکرد روزانه عالی است.

لولای جدید مهندسی شده و قابل اعتماد است، با اینکه نمایشگر هنوز پلاستیکی است، اما استحکام بیشتری دارد و از محافظت قابل توجهی برخوردار است و هیچ نقصی ندارد و یکی از گزینه‌هایی است که حتما باید آن را تجربه کنید.

بازنده: اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990)

بعد از معرفی بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ باید به قطعاتی هم بپردازیم که این گوشی‌ها از آن‌ها استفاده کردند. اسنپدراگون ۸۶۵ بسیار بهتر از اگزینوس ۹۹۰ بود. اما شرکت سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نسخه پلاسی از این پردازنده منتشر کرد که ۱۵ درصد عملکرد بهتر داشت و در تست‌های AnTuTu هم ۱۵ درصد بهتر بود.

برخی از کاربران گزارش دادند عمر باتری دستگاه‌های گلکسی S20 و نوت ۲۰ که به اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز بودند، از نمونه‌های اگزینوس ۹۹۰ بیشتر بوده است. تفاوت زیاد نبوده، اما به هر حال وجود داشته است!

با نگاهی به آینده و سال ۲۰۲۱ و خانواده گلکسی S21، به نظر می‌رسد داستان طور دیگری رقم بخورد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد اگزینوس ۲۱۰۰ از اسنپدراگون ۸۸۸ پیشی گرفته و احتمالا تا یک یا دو ماه دیگه شاهد این موضوع خواهیم بود.

برنده: خط تولید A و M سامسونگ

از زمان کار کردن مجدد روی خط گوشی‌های میان‌رده، سامسونگ گوشی‌های بسیار خوبی با قیمت‌های عالی به بازار عرضه کرده است. امسال سال خوبی برای میان‌رده‌های مثل M51 با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و A51 و A51 5G بود. 

Samsung Galaxy S20 FE 5G

برنده: سامسونگ گلکسی  Galaxy S20 FE

آخرین گزینه در فهرست بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ که البته ارزشش کمتر از بقیه گوشی‌های این فهرست نیست، گلکسی S20 FE است. این گوشی قطعا یکی از با ارزش‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که ارزش هر ریالی که پرداخت می‌کنید، دارد! این گوشی همه‌چیز دارد؛ پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر دوست‌داشتنی با نرخ تازه‌سازی بالا، باتری با دوام عالی و دوربین سه‌گانه توانمند! به لطف رنگ‌های زیبا، می‌توانید گوشی زیبا و جذابی داشته باشید و یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ را از آن خود کنید.

نظر شما درباره بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ چیست؟