ویوو پنجمین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است، اما در سال ۲۰۲۰ اخبار زیادی درباره این کمپانی نشنیدیم. با این حال تصمیم گرفتیم کارنامه یکساله این شرکت را در سالی که گذشت با هم مرور کنیم و بهترین گوشی های ویوو (Vivo) در سال ۲۰۲۰ را با هم بررسی کنیم.

vivo iQOO 3 5G

برنده: vivo iQOO 3 5G

گوشی‌های هوشمند iQOO در سبد محصولات ویوو، گوشی‌های با ارزش خرید بالا هستند که در حال حاضر دوازده دستگاه قدرتمند در این خط تولید طراحی و عرضه شدند. با این حال iQOO 3 بهترین گوشی این خط تولید است و اولین گوشی این کارخانه است که در خارج از چین عرضه شد و به بازارهای دیگر جهان رسید و از این لحاظ یک پیشتاز است.

قلب تپنده این گوشی پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ است و نمایشگر آن از نوع آمولد است. اما مواردی که باعث شدند این گوشی فروش بسیار خوبی داشته باشد، طراحی جذاب این گوشی، باتری با کاربری عالی و طول عمر فوق‌العاده و قابلیت شارژ سریع است. هم‌چنین رابط کاربری iQOO UI است که کار کردن با آن واقعا لذت‌بخش است و طراحی ساده و کاربردی آن بسیار بهتر از Funtouch OS است که بالاخره تعویض شد و حالا کاربران می‌توانند به راحتی با رابط کاربری جدید و جذاب آن کار کنند.

علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبت این گوشی از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، دوربین‌های این گوشی هستند که کاربری فوق‌العاده‌ای دارند. گوشی هوشمند iQOO 3 به دلیل این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها توانست از بازار چین خارج شود و به بازارهای جهانی راه پیدا کند و باید این گوشی را به دلیل طراحی زیبا و البته شرکت سازنده را به خاطر تولید این گوشی تحسین کنیم. 

vivo APEX 2020

بازنده: ویوو اپکس ۲۰۲۰ (vivo APEX 2020)

کانسپت بدون پورت با زوم نوری ۷.۵ برابر و دو لنز پریسکوپ چطور است؟ اگر این عنوان چیزی را تداعی نکند خوب است، اما پاندمی و شیوع ویروس کرونا باعث شد رویداد معرفی و رونمایی از اپکس ۲۰۲۰ (Apex 2020) در MWC (همایش جهانی گوشی همراه) کنسل شود و هم‌چنین هیچ رویداد فیزیکی دیگری هم برای معرفی محصول برگزار نشد و هیچ برنامه‌ای هم برای توزیع این گوشی در بازار اعلام نشد و این گوشی فقط از طریق رویداد خبری معرفی شد. 

خوشبختانه فناوری‌های معرفی شده در این گوشی به حدی خوب بودند که باعث شد این گوشی مثل یک میراث شود و چیزی از خود به جای بگذارد. 

برنده: ویوو وی ۲۰ و وی ۲۰ پرو (vivo V20/V20 Pro)

دو گوشی V20 و V20 Pro با تراشه‌های تاثیرگذار ۷۲۰ و ۷۲۰ جی عرضه شدند. این دو گوشی دوربین‌های خارق‌العاده ۶۴ مگاپیکسلی و طراحی شیک و زیبایی داشتند که بالاترین ارزش خرید را در گوشی‌های میان‌رده برای کاربران فراهم کردند.

این دو گوشی ناچ (بریدگی) ندارند، در عوض یک سوراخ ریز روی نمایشگر وجود دارد که مثل بسیاری از گوشی‌های میان یا بالارده، محل قرارگیری دوربین سلفی است. این گوشی یک لنز سلفی ۴۴ مگاپیکسلی دارد و در میان تمام گوشی‌های هوشمند در جهان، یک پیشتاز است و به ندرت گوشی هوشمندی وجود دارد که چنین قابلیتی داشته باشد. این گوشی نسخه ساده‌تری از FuntouchOS را دارد و به عنوان نشانه‌ای برای پیشرفت به سمت جلو، نسخه جدید OriginOS گامی مثبت برداشته است و یک رابط کاربری جذاب است. 

vivo NEX 3S 5G

بازنده: ویوو نکس ۳ اس ۵ جی (vivo NEX 3S 5G)

هنگام انتخاب بهترین و بدترین گوشی های ویوو (Vivo) در سال ۲۰۲۰ خیلی متاسف شدیم که باید گوشی NEX را در این فهرست قرار دهیم، اما نسخه 3S فقط یک به‌روزرسانی ساده از نسخه NEX 3 است. این گوشی تراشه جدید و حافظه داخلی کمی سریع‌تر دارد و هیچ نکته فوق‌العاده و برجسته دیگری در ساخت این گوشی وجود ندارد. از خانواده NEX همیشه انتظار تصمیم‌های طراحی برجسته و ویژگی‌های خلاقانه داریم و با وجود اینکه 3S یک گوشی عالی است، اما در مقایسه با دیگر اعضای این خانواده، هیجان خاصی ندارد و نمی‌تواند در میان گوشی‌های برنده قرار بگیرد.

vivo Europe

برنده: ویوو اروپا

در سال سختی که گذشت و شرایط سختی که تعداد زیادی از کمپانی‌ها داشتند، دیدن این که ویوو شش مارکت جدید را در اروپا، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا گسترش داده، بسیار خوشایند است. در این بازارها فقط چهار مدل از گوشی‌های این شرکت به فروش می‌رسند، از جمله vivo X51 Pro (که مدل محلی vivo X50 Pro است)، اما خوشبختانه کمپانی در سال ۲۰۲۱ پیشرفت بیشتری خواهد کرد و امیدواریم محصولات جذاب بیشتری از ویوو را در سال جدید ببینیم.