سال ۲۰۲۰ برای شیائومی سال خوبی بود و مسیر خود را به سمت رده‌های بالا و تثبیت جایگاه در صنعت گوشی‌های هوشمند ادامه داد. امسال شاهد عرضه پرچم‌داران تمام‌عیار این کمپانی یعنی دو گوشی Mi 10 Pro و Mi 10 Ultra بودیم که رکورد فروش و ارسال به بازارهای اروپا را شکست. در حال حاضر شیائومی در جایگاه سوم ارسال جهانی گوشی قرار دارد. این گوشی هم‌چنان دیوایس‌های باکیفیتی می‌سازد که قیمت آن‌ها کاملا رقابتی است و حالا دیگر می‌توانید این گوشی‌ها را نه فقط در آسیا، که در تمام جهان ببینید. امروز قرار است بهترین و بدترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ را با هم مرور کنیم. با موبایلتو همراه باشید. 

معرفی بهترین و بدترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰

Xiaomi Mi 10 Pro

برنده: شیائومی می ۱۰ پرو (Xiaomi Mi 10 Pro)

درست مثل گوشی‌های می ۹ (Mi 9) در سال ۲۰۱۹، سال ۲۰۲۰ هم سال جذابی برای کاربران شیائومی بود و با سری می ۱۰ (Mi 10) از آن‌ها استقبال شد. گوشی می ۱۰ پرو اولین گوشیپرچم‌دار شیائومی بود که بدون هدر دادن منابع، قیمت نسبتا بالایی داشت، اما ارزش هر ریالی که می‌پردازید دارد!‌ کیفیت ساخت عالی با استفاده از دو لایه محافظ منحنی کورنینگ گوریلا گلس ۵ و قاب پشتی براق و ساتن‌مانند که می ۱۰ پرو را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرد. 

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد جلوی گوشی فقط نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز دارد و با این حال عملکردش عالی است و از دیدن دقت نمایشگر و رنگ‌های آن لذت خواهید برد. گوشی می ۱۰ پرو یکی از بهترین و کاربردی‌ترین دوربین‌ها را دارد و با لنز اصلی فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی و دو لنز تله‌فوتو (لنز کوتاه ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دو برابر و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابر دارد. 

عملکرد گوشی هم یکی از دلایلی است که باعث شده این گوشی در فهرست بهترین و بدترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد. این گوشی یک پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و حافظه UFS 3.0 دارد. عدم مقاومت در برابر آب و درگاه کارت حافظه جانبی تنها نکات منفی می ۱۰ پرو است که اگر بودند چقدر این گوشی دوست‌داشتنی‌تر و بهتر می‌شد.

Xiaomi Mi 10

بازنده: شیائومی می ۱۰ (Xiaomi Mi 10)

سال ۲۰۲۰ برای تعداد زیادی از برندها خط مشی جدیدی به همراه داشت و آن هم تولید نسخه ارزان‌تر و ساده‌تر پرچم‌دارهایشان بود. شیائومی هم قربانی این سیاست جدید شد و گوشی می ۱۰ را تولید و عرضه کرد که با قیمت پایین‌تری در بازار به فروش رسید. از مهم‌ترین نقص‌های این گوشی یا بهتر بگوییم قسمت‌های مهمی که قربانی قیمت گوشی شدند، لنزهای عالی تله‌فوتو و سنسور فوق عریض می ۱۰ پرو بودند. 

البته برای عده زیادی این روش، راهی منطقی و عادی برای کاهش قیمت گوشی است. بنابراین همچنان برای ما و بسیاری از منتقدان حوزه موبایل این سوال مطرح است که چرا کسی باید به جای می ۱۰ پرو، می ۱۰ بخرد! این گوشی جایی میان زمین و هوا قرار دارد و معلوم نیست یک پرچم‌دار است یا یک گوشی ارزان‌قیمت یا حتی میان‌رده!

البته این گوشی مزایایی هم داشت، مثلا این گوشی در مقایسه با می ۱۰ پرو، باتری بزرگ‌تری دارد (۴۷۸۰ میلی‌آمپرساعت) ولی سرعت شارژ آن به ۳۰ وات محدود است و در مقایسه با می ۱۰ پرو که با سرعت ۵۰ وات شارژ می‌شود، ضعیف‌تر است! اگرچه گوشی می ۱۰ گوشی بدی نبود، اما امیدواریم شیائومی سری می ۱۱ را خراب نکند و با یک پرچم‌دار این خانواده را ببندد!

Xiaomi Mi 10T Pro

 

برنده: شیائومی می ۱۰ تی پرو (Xiaomi Mi 10T Pro)

بعد از می ۱۰ و می ۱۰ پرو، شیائومی سری می ۱۰ تی را معرفی کرد. گوشی می ۱۰ تی پرو پرچم‌دار تمام‌عیار این خانواده بود. این گوشی یکی از گزینه‌های قطعی ما برای فهرست بهترین و بدترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ بود. نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با پنل LCD تطابقی، یکی از پیشرفته‌ترین پنل‌هایی بود که امسال با آن کار کردیم. البته ممکن است بپرسید چطور ممکن است یک پنل LCD با پنل OLED رقابت کند و از آن پیشرفته‌تر باشد، باید بگوییم شیائومی این گزینه را ممکن کرده است. روشنایی و خروجی رنگ‌ها در این نمایشگر پا به پای نمایشگرهای OLED است و می‌توانید زمان‌هایی که نیاز نیست، نرخ تازه‌سازی را تا ۳۰ هرتز پایین بیاورید و هر زمان لازم بود آن را تا ۱۴۴ هرتز افزایش دهید. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچ است و از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند و یک سر و گردن از نمایشگرهای دیگر بالاتر است.

لنز اصلی دوربین این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل است و می‌تواند عکس‌های تحسین‌برانگیزی ثبت کند. هم‌چنین وجود یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو با فوکوس خودکار، به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر کلوز‌آپ فوق‌العاده‌ای بگیرید. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و باتری با دوام ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سرعت ۳۳ وات عرضه شده است. تمام این موارد باعث شدند شیائومی می ۱۰ تی پرو جزو بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ باشد.

Redmi Note 9 naming strategy

 

بازنده: استراتژی نام‌گذاری ردمی نوت ۹ 

اگر در گوگل عبارت ردمی نوت ۹ را جستجو کنید، هشت نتیجه مختلف عایدتان می‌شود که این واقعا عجیب است. شیائومی مثل تولیدکننده‌های دیگر به دنبال نامگذاری‌های پیچیده نیست و اگر برندها دست از این رویکرد بردارند، واقعا خوشحال می‌شویم. 

با این حال باید بگوییم گوشی‌های سری ردمی نوت ۹ گوشی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که نمی‌توانیم هیچ ایرادی به آن‌ها بگیریم، اما نام‌گذاری و خط تولید این خانواده چیزی است که ممکن است ناامیدکننده باشد و فروش آن را تحت تاثیر قرار بدهد.

Poco M3

برنده: پوکو ام ۳ (Poco M3)

این گوشی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که باید در فهرست بهترین و بدترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ درباره آن صحبت می‌کردیم. این گوشی یک موفقیت قطعی است! نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با وضوح FHD+ به همراه یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، همه در یک طراحی زیبا و جذاب کنار هم جمع شدند و با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رسند. این گوشی یک معامله ارزان‌قیمت و باارزش و یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ خریداری کنید.

این گوشی مثل تمام گوشی‌های پوکو عملکرد فوق‌العاده، دوربین‌های فوق‌العاده، باتری با دوام و قیمت عالی دارد. دیدن سخت‌افزار خوب و کاربردی در گوشی‌های میان‌رده یا ابتدایی ما را شگفت‌زده می‌کند.

Poco X3 NFC

برنده: پوکو ایکس ۳ ان اف سی (Poco X3 NFC)

به نظر می‌رسد برند پوکو در سال ۲۰۲۰ به طور کامل بازسازی شده و به تکامل رسیده است و بر خلاف اسم عجیبش، گوشی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. شیائومی این زیر برند را با ویژگی‌های مشترک تولید می‌کند. گوشی Poco X3 NFC عملکرد عالی و قیمت مناسب دارد. این گوشی یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۰ است که حتما باید آن را امتحان کنید.

طراحی زیبا و مدرن، نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های کارآمد، پردازنده اسنپدراگون 732G و باتری با دوام و شارژر ۳۳ واتی که با گوشی ارائه می‌شود، از مواردی هستند که این گوشی را به یک گزینه عالی تبدیل می‌کنند. البته این گوشی ایرادهایی هم دارد که به خاطر پایین نگه‌داشتن قیمت این‌طور انتخاب شدند. در این گوشی به جای نمایشگر OLED از پنل LCD استفاده شده و دوربین ماکرو یا تشخیص عمق ندارد و البته در گوشی با این رده کاربری و قیمت، نبود آن‌ها اصلا مهم نیست.

 Xiaomi Mi 10 Ultra

پرافتخارترین: شیائومی می ۱۰ اولترا (Xiaomi Mi 10 Ultra)

اگر فکر می‌کنید می ۱۰ پرو بهترین و خاص‌ترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۰ بوده است، باید نگاهی به می ۱۰ اولترا بیندازید، چرا که این گوشی قطعا یکی از پرافتخارترین تولیدات شیائومی در سال ۲۰۲۰ است. نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، شارژ ۱۲۰ واتی، دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی هیبریدی ۱۲۰ برابر، گزینه‌هایی هستند که این گوشی را به یک غول اندرویدی تبدیل می‌کند. 

در نهایت باید گفت این گوشی یکی از پرچم‌داران بی‌رقیب و بی‌نقص سال ۲۰۲۰ است که در دنیای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده و انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود.